17 June 2015

Projek Duit Raya PIN






Salam semua warga blogger sekalian.
Lagi sehari Ramadhan akan menjelang. In Shaa Allah dipertemukan Ramadhan kali ini.

Bersediakah kita untuk puasa & raya tahun ni?
Persiapan mental, fizikal dan juga dari segi kewangan.
Kalau cakap bab puasa dan raya ni, semestinya terbayang-bayang baju raya, kasut raya, persiapan rumah dan sebagainya. Tapi itu semua memerlukan duit kan.

Dengar cerita kakitangan awam akan dapat advance gaji semperna raya tahun ni. Wow!! 
Bolehlah belanja raya untuk family. Tapi tahukan yang ada gap 56 hari tanpa gaji. Di bulan yang kritikal iaitu Julai - Ogos.





Jadi memang kena rancang sangat perbelanjaan anda. 

Ruby still ingat tahun lepas di awal bulan puasa, ramai orang kat kiosk easy rhb. Tertanya-tanya jugak kenapa ramai ngat orang ni? Rupenye nak buat loan untuk persiapan raya nanti. huhuhu..
Bayangkan pinjam duit untuk perbelanjaaan raya. Habis raya, duit pon habis. Pening duk fikir nak bayar loan lagi, belanja rumah lagi kan..

Tapi kalaulah difikirkan, kenapa tak guna loan tu sebagai modal untuk jana duit yang lagi banyak? 
Iaitu dengan mulakan PERNIAGAAN.

Kalau anda perasan dalam ig/fb Ruby selalu sebut pasal Projek Duit Raya PIN.
Ape tu? bisness jual baju dalam je, tapi ade projek2 lagi.
Haaa.. ni Ruby nak cerita lebih terperinci pasal Projek Duit Raya PIN.

---------------------------
● Apa tu projek duit Raya PIN?

>> PDRP, adalah projek menjana 'duit raya' melalui perniagaan kita dan diri kita sebagai usahawan.

● Kenapa projek 'Duit Raya'?

>> 'Duit Raya' adalah satu simbol kepada perbelanjaan kita sebelum, semasa dan selepas raya.

Kebiasaan nya perbelanjaan kita akan meningkat berkali ganda bila tiba bulan Ramadan dan Hari Raya. Waktu ini, kita terpaksa buat budget khas untuk perbelanjaan kita dan keluarga.. belum dikira perbelanjaan mak dan ayah. Dah menjadi kebiasaan kita untuk menyediakan sesuatu yg istimewa untuk anak2 dan mak ayah bila tiba hari raya..

Tapi percaya tak ramai yang tertewas dgn budget 'Hari Raya'. Ramai yang terpaksa meminjam dan buat 'personal loan' bila menjelang hari raya semata2 untuk menampung perbelanjaan hari raya (sebelum, semasa dan selepas).. secara tak langsung hati raya menjadi beban kepada kita. Dan ini bukan konsep sebenar kita menyambut hari kemenangan kita.

Jadi melalui projek duit raya PIN, kita ingin menjadikan Hari Raya tahun ni lebih bermakna untuk kita dan keluarga. Tiada kerunsingan soal budget dan kewangan bila 'BONUS biz' kita bulan ni dapat membantu menampung perbelanjaan sebelum Raya, semasa Raya dan selepas Raya..

● Macam mama nak buat Duit Raya?

>> konsep asas biz dalam PIN, income kita boleh dijana melalui 2 cara,

1. Jualan Peribadi (Usaha peribadi)
2. Networking / kumpulan (usaha bersama kumpulan)

Melalui jualan peribadi kita sebagai usahawan boleh menjana pendapatan melalui,

1. Untung runcit (10% -15%)
2. BONUS JUALAN (3% - 41%)

Manakala melalui Networking kita dapat menjana pendapatan melalui usaha kita 'berkongsi' dan membantu rakan kongsi kita berniaga.. dan percaya tak income melalui Networking / kumpulan adalah sumber income yg tidak terhad.. dan kita boleh menjana income yang besar melalui komsep ganda masa, ganda tenaga = income berganda2.

Melalui 2 kaedah asas ni, tidak mustahil untuk kita sebagai usahawan PIN untuk menjana BONUS untuk bulan Jun atau BONUS raya berganda2 dan luar biasa dari bonus yang biasa kita dapat.

 Kepada sesiapa yang berminat nak sertai projek duit raya PIN ni boleh hubungi hotline 013-211 3164 atau email ruby.yah88@gmail.com.
Ruby sedia untuk terangkan dengan lebih teliti pasal projek ni. Ruby sedia untuk mengajar bagi yang sudi. 


-----------------------------------------------

☆☆ Rahsia berniaga dlm bulan Ramadan


1. Bulan Ramadan adalah bulan yg Allah gandakan, rahmat nikmat dan rezeki (tu Allah yg ckp). Kalau Allah dah janjikan macam tu, siapa kita untuk pertikaikan nya.. kerja kita adalah untuk yakin dan usaha untuk dapatkan apa yg Allah janjikn pd kita.

Formula asas.
-------------------
Bulan biasa: 1 usaha × 1 doa = 10 rezeki
Bulan Ramadan: 1 usaha × 1 doa = 100 rezeki ( rezeki berganda2)

2. Bulan Ramadan syaitan dah diikat.. bisikan2 halus yg selalu menganggu kita utk malas, bertangguh, bersangka buruk sepatutnya dah takda dan memudah kan kita bertindak.

Cuma yg tinggal, diri kita sendiri.. minda, sikap dan hati kita. Kalau kita mampu kawal semua ni, insyaAllah perjalanan bisness akan mudah.

Kalau kita faham dgn konsep bulan Ramadan. Kita akan berkejar untuk kaut semua rahmat dan nikmat yg Allah sediakan.

---------------------------------------------------------



No comments:

Post a Comment